RIPCORD-ISEREST
Increasing Safety and Reliability of secondary roads for a sustainable surface transport
Wzrost bezpieczeństwa i niezawodności dróg krajowych dla zrównoważonego transportu powierzchniowego
6 Program Ramowy, TRE-04-FP6TR-S07.36406, numer umowy: 506184, budżet projektu: 3 939 599 EUR
Okres realizacji: 01.2005 – 12.2007
Koordynator: Federal Highway Research Institute, Niemcy
Cel projektu: Głównym celem projektu było naukowe wsparcie prac prowadzonych w Europie w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa transportu na drogach drugiej kategorii i osiągnięcia w roku 2010 założonych celów polityki europejskiej w zakresie bezpieczeństwa transportu (tzw. Biała Księga polityki transportowej).
Ważniejsze zadania badawcze realizowane przez PIAP to: sformułowanie podstawowych zależności funkcji bezpieczeństwa na drogach II kategorii, opracowanie systemu decyzyjnego wspomaganego przez GIS, demonstracja na wytypowanej drodze II kategorii w Polsce, opracowanie rekomendacji dla zwiększenia bezpieczeństwa transportu dla dróg II kategorii.
Strona projektu: http://ripcord-iserest.com/
Partnerzy:
- Mobycon – Concordis Groep, Holandia
- Swiss Council for Injury Prevention, Szwajcaria
- Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, Polska
- Transport Research Centre, Czechy
- Poliba – Politecnico di Bari, Dipartimento di Vie e Trasporti, Włochy
- Hellenic Institute of Transport, Grecja
- Institute for Road Safety Research, Holandia
- Belgium Road Safety Institute, Belgia
- Turkish General Directorate of Highways, Turcja
- Ingeniería y Economía del Transporte, S.A., Hiszpania
- Institute of Transport Economics, Norwegia
- Institute for Transport Sciences, Węgry
- Dresden University, Faculty of Transportation Sciences, Traffic and Transportation Psychology, Niemcy
- Kuratorium für Verkehrssicherheit, Austria
- German Insurance Institute for Traffic Engineering, Niemcy
- National Civil Engineering Laboratory, Portugalia