Modelowe programy edukacji w zakresie bezpiecznych zachowań dzieci w wieku szkolnym z wykorzystaniem robotów społecznych
Modelowe programy edukacji w zakresie bezpiecznych zachowań dzieci w wieku szkolnym z wykorzystaniem robotów społecznych.
Cel projektu: Celem szczegółowym jest zbadanie wpływu wykorzystania robotów społecznych na efektywność nauczania oraz opracowanie innowacyjnego programu edukacyjnego w obszarze bezpiecznych zachowań.
- Etap I (150 100,00 zł): Analiza istniejących programów nauczania w zakresie bezpiecznych zachowań pod kątem wykorzystania w trakcie zajęć robota w roli narzędzia edukacyjnego. Opracowanie metodyki badań: wybór uczestników badań oraz opracowanie programu zajęć z wykorzystaniem robota.
- Etap II (143 600,00 zł): Pilotażowe badanie eksperymentalne z udziałem dzieci w wieku szkolnym w szkołach podstawowych na poziomie klas I w formie lekcji przeprowadzonych z wykorzystaniem robota społecznego. Publikacja.
- Etap III (128 499,00 zł) Analiza wyników badań oraz opracowanie nowego, innowacyjnego programu edukacyjnego w obszarze bezpiecznych zachowań przeznaczonego dla szkół podstawowych. Publikacja.
Projekt realizowany w ramach programu wieloletniego „Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy”, finansowanego w latach 2014–2016 w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego/Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Koordynator programu: Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy.
Okres realizacji: 01.01.2014 – 31.12.2016